życie bez muzyki jest jak sex bez orgazmu =)

Temat: Aerobiczna 6 Weidera/ A6W
Ja polecam przed rozpoczeciem 6W tygodniowy trening miesni brzucha poprzez robienie brzuszkow. Wazna jest poprawnosc brzuszkow czyli tułów prostopadle do ud. W 6W najgorsze jest obciazenie karku i to ono glownie zniecheca do wykonywania tego cwiczenia na dluzsza mete. Tu przydatne bylo by urzadzenie reklamowane w mango TV .
Na koniec dodam ze 6W działa chociaz ja ja troche zmodyfikowalem na swoje potrzeby.
Kobitki napewno chca plaski brzuszek a nie kaloryfer wiec normalna 6W jest jak najbardziej do tego predystynowana i potem juz nie radze wykonywac brzuszkow bo one jednak bardziej wplywaja na mase miesniowa niz na spalanie tluszyku na brzuchu. Naukowcy twierdza ze ten gromadzacy sie tluszcz na brzuchy jest bardzo toksyczny i lepiej miec go jak najmniej.
Wogole to duzo sie ruszajmy aby nasze dzieci byly zdrowe
Źródło: forum.odnowa.org.pl/viewtopic.php?t=612



Temat: Fitnes Club
" />Iffcia

Rób przysiady ze sztangą, będziesz mi wdzięczna, zobaczysz
Radzę ci też ograniczyć brzuszki, lepsze dla brzucha jako calości oraz kręgosłupa są ćwiczenia na brzuch wykonywane przez unoszenie nóg/kolan

Meretete to co piszesz to prawda ale jednak na kaloryfer duży wpływ ma dieta a mało kto jest w stanie jej przestrzegać; zresztą jeśli ktoś ćwiczy rekreacyjnie nie musi mieć diety wyliczonej do grama (co osobiście uważam za głupotę ) a organizm pod wpływem ćwiczeń i tak wykształci co to ma wykształcić.
Źródło: alk1b40.nastolatek.pl/forum/viewtopic.php?t=20177


Temat: sport moje hobby :)
moim hoobby jest sport :) ostatnio złapałem fazę na kaloryfer :)

wiec wrzuce pare artykułów o tym :)


W przeciwieństwie do innych grup mięśni, mięśnie brzucha należy ćwiczyć często. Im częstsze treningi tej partii ciała, tym bardziej wyraziste efekty czyli kształt i definicja. W mięśniach brzucha znajduje się więcej wolno kurczących się czerwonych włókien, które są w stanie wytrzymać setki a nawet tysiące powtórzeń.

Ćwiczenia powinny mieć charakter aerobowy tzn. powinny odbywać się nieprzerwanie, aby wywołać efekt pieczenia mięśni.

Kto z nas nie chciałby mieć idealnie wyrzeźbionego brzucha?
Szczególnie lato jest okresem, w który, każdy z nas chciałby, aby jego brzuch był idealnie płaski podczas pikników i wypadów na plażę. Zakładając, że wykonujesz dużo ćwiczeń aerobowych (np. gra w piłkę nożną lub koszykówkę) i stosujesz racjonalną dietę (żadnych fast foodów), jeżeli dołączysz tylko trening mięśni brzucha, efekt będzie zdumiewający. Dążąc do maksymalnie szybkiego i trwałego efektu możesz zastosować specjalnie do tego celu przeznaczone odżywki i suplementy.

Trening mięśni brzucha powinien być krótki i intensywny!
Jeżeli masz dostęp do siłowni, wykonuj trening obwodowy:
- spinanie brzucha,
- podnoszenie tułowia na ławeczce skośnej,
- podnoszenie tułowia leżąc przodem,
- skręty tułowia.
Po całym obwodzie odpocznij chwilę i powtórz ćwiczenia.
Cały trening nie powinien trwać więcej niż 15 minut!
Trenuj mięśnie brzucha, gdy tylko znajdziesz chwile wolnego czasu!
Poranne korki idealnie nadają się do izometrycznego napinania brzucha. Napiniaj mięśnie maksymalnie na czas kilkunastu sekund. W miarę progresji zwiększaj czas napięcia mięśni.
Wykonuj brzuszki i unoszenia nóg, gdy leżysz na kocu w lesie lub na plaży. Miękka trawa podobnie jak materac idealnie nadają się do ćwiczenia mięśni brzucha (chronią dolne partie pleców). Ćwiczenia mięśni brzucha można również wykonywać na dywanie przed telewizorem.

Codzienne sytuacje dostarczają nam mnóstwo sytuacji do trenowania mięśni brzucha. Aby wzmocnić i idealnie wyrzeźbić brzuch, wystarczy tylko chcieć!




Na wstępie należy zaznaczyć, że żadne nawet najbardziej wyszukane i najintensywniejsze ćwiczenia mięśni brzucha nie są w stanie zastąpić odpowiednio zbilansowanej diety. Jeśli nie będziemy jej przestrzegać, to owszem możemy wytrenować sobie mocne i silnie rozbudowane mięśnie brzucha, ale pozostaną one ukryte pod warstwą tkanki tłuszczowej i będą niewidoczne, a co za tym idzie nie będą mogły spełniać jednej ze swoich ról-mianowicie roli estetycznej. Panuje błędne przekonanie, że trening mięśni brzucha jest sam dla siebie rozgrzewką.(może dlatego, że wiele osób traktuje ćwiczenia na brzuch, jako rozgrzewkę przed treningami innych mięśni). Nic bardziej mylnego. Trening mięśni brzucha powinien być poprzedzony rozgrzewką-nie gorszą niż przed treningiem innych partii umięśnienia. Prawidłowa rozgrzewka przed treningiem mięśni brzucha zawiera, poza ćwiczeniami aerobowymi( zwiększającymi temperaturę mięśni)-jak przy innych grupach mięśniowych, także odpowiednie ćwiczenia angażujące dolny odcinek grzbietu- np. skłony, skręty tułowia, krążenia bioder jak również mięśnie prostowniki bioder(bardzo aktywne w treningu mięśni brzucha). Kolejnym błędem popełnianym w treningu mięśni brzucha są zbyt częste treningi, a co za tym idzie, zbyt krótki odpoczynek. Okresy regeneracyjne dla mięśni brzucha kształtują się następująco:

- po treningu o intensywności niskiej-2 dni,
- po treningu o intensywności średniej-3 dni,
- po treningu o intensywności wysokiej-4 dni

Przestrzeganie tych okresów pozwoli na pełną regenerację mięśni brzucha i utrzymanie ich w dobrej formie, bez niebezpieczeństwa przetrenowania lub niedotrenowania.

Jest jeszcze kilka zasad dotyczących treningu tej grupy mięśniowej, o których należy pamiętać:

-mięśni brzucha nie powinniśmy trenować przed ćwiczeniami angażującymi dolny odcinek grzbietu- np. przysiadami, martwym ciągiem, podrzutami, zarzutami na klatkę, itp. W wymienionych ćwiczeniach mięśnie brzucha pełnią odpowiedzialną rolę stabilizatorów tułowia i powinny, w momencie przystąpienia do ich wykonania być wypoczęte i w pełni sprawne.

-w treningu mięśni prostych brzucha powinno się w pierwszej kolejności wykonywać ćwiczenia ukierunkowane na rozwój dolnych rejonów, ponieważ są one słabsze od górnej części tych mięśni.

-bardzo istotna w treningu mięśni brzucha jest prawidłowa technika wykonania-zbytnie skracanie zakresu ruchu da nam złudzenie efektywniejszego i bardziej intensywnego treningu, ale jednocześnie prowadzić będzie do stopniowego skracania mięśni. Jeżeli więc mamy tendencje do takiego wykonywania ćwiczeń, nie powinniśmy wtedy zapominać o ćwiczeniach rozciągających na zakończenie każdej sesji treningowej mięśni brzucha. Konkretne ćwiczenia rozciągające na tę grupę mięśni są zaprezentowane i opisane w rozdziale „Rozciąganie-stretching”. Drugim błędem jest „zamaszystość” ruchów- powoduje ona zanik napięcia w mięśniach w najtrudniejszej fazie ćwiczenia. Powinno się dokładnie „wczuć” w pracę mięsni brzucha podczas wykonywania ćwiczeń, pomaga w tym wolne tempo.


Źródło: shareosiol.com/index.php?showtopic=53837